
A hátsó váltó átépíthető, javítható és beállítható műhelyünkben. Ez a munka általában a jármű eltávolításával jár. A szolgáltatás költsége a javítás összetettségétől és a cserealkatrészek szükségességétől függ.
Top 5 leggyakoribb hátsó váltóprobléma
A hátsó váltó célja, hogy a láncot egy adott méretű lánckerékről egy másik átmérőjű lánckerékre helyezze át. A laza láncszemek hosszát is megváltoztatja menet közben. Ez a váltó második funkciója – a lánc lazaságának fenntartása. A vezetés biztonsága közvetlenül függ a fékrendszer megfelelő működésétől. Ezért fontos, hogy a hátsó váltórendszer jó állapotban legyen.
A hátsó váltó leggyakoribb javításai a következők
- Az ízületek tisztítása, kenése és átmosása. Ez a javítás befolyásolja a váltó olvashatóságát.
- A csapágyak kenése és tisztítása. Ez pozitív hatással van a görgők deformációjára és a hatékonyságra.
- Szükség esetén a beállítási csavarok cseréje és a menetvágás.
- A lábfeszítő rugók behelyezése, ha azok leváltak.
- A váltószárak korrigálása. Gyakrabban kell őket kicserélni vagy ragasztani.
A készülék beállítása során a kábel feszességét, az elmozdulást és a váltást egy speciális csavarral állítjuk be.
A kapcsoló meghibásodásának okai
Ha a váltó nem működik megfelelően, akkor szakszerű javításra van szükség. Sok esetben a hiba okának megszüntetése nélkül nem lehet a rendszert megfelelően működésbe hozni.
A hátsó váltó kisiklásához vezető problémák:
- Önjavítás. Ez lehet egy laza lánc vagy egy idegen által végzett egyéb munka.
- Hajlítható kerekek. Ha a kerékagy laza, a lánc nem érintkezik a lánckerékkel.
- Hajlott farok. Különböző síkokban hajlítható. Ez szemmel nem mindig észlelhető. A diagnózishoz speciális eszközre van szükség.
- Kopott váltók.
- A rendszer eltömődött szennyeződéssel és olajjal.
A fenti okok mindegyike orvosolható a hibás elem újbóli beszerelésével vagy a meghajlott síkok javításával. A hatékony javításhoz professzionális szerszámok használata és helyszíni tapasztalat szükséges.